Saturday 31 December 2011

Happy New Year!

Happy New Year! May all your dreams come true in 2012 and may you all be blessed with happiness, love and health!

And here is one more thing I have to say to all the readers of this blog and to everyone I met online (twitter, facebook, email) or at the concerts:

Thank you!!

Thank you all so much for reading my blog! Starting this blog was a big thing for me, and it really turned my life around. And once again being a fan of George Michael had something to do with me doing things I'd never thought possible. It was partly to share my love for 25Live and later Symphonica and all things George with you that I started this blog.

You were all so incredibly nice to me, when I first started tweeting and later when I wrote my first reviews for this blog. Many of you were kind enough to tweet compliments about my reviews or re-tweet them. That felt great! Some of you came by to say hi at the concerts, and again you were so nice to me, even when I was stressed out with tweeting and all the other stuff I was so busy with.

When I first started my blog I was hurting so much. I am much better now thanks in no small part to you. I wrote some personal stuff about grieving for my mum on this blog, before the start of Symphonica. I want to thank all of you who sent me such kind and comforting messages through tweets, DM and email. You'll never know how much they meant to me, and how much you helped.

I don't know about you, but I certainly won't forget those weeks when George was in hospital in a hurry. Within days twitter became the biggest prayer circle I've ever been part of. The love and concern shown for George was really something special and it made me very proud to be part of the GM-family. Thank you all for the support, as I would have felt so alone in my fear for George without it. And even more scared.

And then there is George. I am so unbelievably happy that George Michael is still with us. So I say thank you to God, the doctors and nurses, his family and everyone else who kept him safe.

The last thank you is for George himself. I'm well aware he will never read this, but it wouldn't feel right ending this end-of-year blog post without thanking him. Thank you George for fighting so hard to stay alive. Thank you for giving that press conference, we could all see how much it cost you. And thank you so much for giving us the gift of Symphonica. I would love to see Symphonica return in 2012 but I will happily wait out a year if that ensures your full recovery. Thank you George and please be well.

11 comments:

  1. I do it in Dutch, goes a bit faster.
    Ook voor jou en jouw vrouw een fanatastisch 2012 voor straks.
    Heel leuk om jou blog effe mee te mogen lezen. Ik leerde je kennen op het moment dat onze George eigenlijk ontzettend ziek was (bleek later, wij hadden al zo een gevoel). En op dat soort momenten leer je dan toch nieuwe mensen kennen via Twitter. Op dat moment waren we alleen maar bezorgd met z'n allen. Nu we weten dat het "goed" gaat met hem, lig ik in ieder geval af en toe in een deuk met dat getwitter. OMG wat een stel bij elkaar. Ik hoop echt dat we met z'n allen een keer een concert morgen bijwonen van G. Zie het al voor me, ben bang dat we nooit meer terug mogen komen... great.
    See you soon.

    ReplyDelete
  2. Ik zie het ook al voor me: dat Arno, Nico, Marjolein, jij en ik vriendelijk maar beslist geweigerd worden omdat we zo hebbben lopen geiten op twitter. Nou ja, dat zien we dan wel! Ik hoop ook dat we in 2012 of 2013 met zijn allen een keer kunnen gaan naar Symphonica, met bubbels van tevoren en Gü na!!

    ReplyDelete
  3. Dearest Ada,

    Ook ik zal maar in het Nederlands schrijven. Dan voel ik me net iets beter op mijn gemak.

    We leerden elkaar kennen in Oberhausen. Je was een van de eersten (zo niet de eerste) fans op de site van GM die als Lovely werd uitgeroepen en gepubliceerd. Op weg naar het Royal Opera House zag ik op Schiphol iemand die sprekend op je leek en die sprak ik dan ook aan. Nope, dit was niet Ada. Met het schaamrood op mijn kaken, maar toch ook met een lach, zijn we in het vliegtuig gestapt. Toeval of niet, enkele dagen later liep je langs mijn stoel in Oberhausen en ik dacht....2 maal is scheepsrecht en heb je aangesproken. Ik leerde je kennen als toch wel wat verlegen terwijl je vrouw mij wees op je blogs. Die ik vervolgens met heel veel plezier en af en toe ook een traan heb gelezen.

    Dankzij jou heb ik vervolgens Twitter ontdekt (vond het maar iets moderns waar ik niets mee had) en kijk zie aan....vele leuke tweets en schaterlachen verder zijn we nu op de grens van 2011 / 2012. En veel minder verlegen als in real life hahahaha.

    Dankzij je humoristische, gevatte en meelevende tweets heb ik het "ziekbed" van George op een plezierige manier kunnen meemaken en twitter als uitlaatklep kunnen gebruiken.

    Of George je blogs leest ? Geen idee. He should, that's for sure. En zo niet....dan weet hij niet wat hij mist. Je reviews zijn oprecht, eerlijk en vanuit het hart geschreven. Geen hysterisch fan geouwehoer, maar volwassen en met gevoel. Ik denk dat we er met z'n allen maar eens voor moeten zorgen dat George als de donder op je site komt.

    Alle goeds, liefs en vooral veel "licht" voor jou en je vrouw in 2012. Hopelijk zien we elkaar snel bij Symphonica. Het eerste concert zal wel een tranentrekker worden ;-)

    Liefs,

    Arno (en René)

    ReplyDelete
  4. Lieve Ada, bedankt voor je lieve bedankjes en wensen. Ja, je hebt gelijk, twitter heeft ons allen bij elkaar gebracht. Zonder twitter waren wij er ook als fan, maar kon je je niet goed voorstellen of er andere fans waren die ook zo voelden. Dat is nu anders, ja, we delen dezelfde liefde voor George ! Wat heerlijk om dat met elkaar op elke minuut van de dag te kunnen delen. Vooral toen George ziek werd hadden we elkaar hard nodig. Het maakte het iets gemakkelijker, je voelde je niet alleen staan in die angst en wanhoop. Gelukkig hebben we George nog steeds, we kunnen hem niet missen, zijn muziek, zijn humor en liefde voor ons!
    Hopelijk komt er

    ReplyDelete
  5. En wat hebben we genoten van Symphonica, ik wel 3x waarvan ik je ook 3 x ontmoet heb. Ja ik was op ook op zoek Naar die bijzondere fan : ("if you see a black girl being very happy at row 2, that's me!!!!"" en ik vond jou!
    Bedankt Ada voor het delen van alle gedachten en gevoelens, dankzij TWITTER!
    Een heel fijn , gezond en gelukkig 2012 gewenst voor jou en Anja! Liefs, Marijke

    ReplyDelete
  6. Lieve Ada,
    weer een geweldig stuk.
    weet precies wat je bedoelde.
    De ene dag twittert hij nog in de pauze tijdens een concert en een paar dagen ligt George te vechten voor zijn leven in een ziekenhuis.
    Ik dacht dat ik te pessimistisch was toen ik dacht dat het heel serieus was.
    Je stuk doet me weer denken aan 't persmoment van George. Geschrokken van een wankelende en sterk vermagerde man, die snel buiten adem was. Maar tegelijker tijd zo blij dat hij er nog is met een gezonde vechtlust om er weer helemaal bovenop te komen.

    jij veel liefs en goeds voor het nieuw jaar.

    The siren
    Linda

    ReplyDelete
  7. Lieve Ada,
    weer een geweldig stuk.
    weet precies wat je bedoelde.
    De ene dag twittert hij nog in de pauze tijdens een concert en een paar dagen ligt George te vechten voor zijn leven in een ziekenhuis.
    Ik dacht dat ik te pessimistisch was toen ik dacht dat het heel serieus was.
    Je stuk doet me weer denken aan 't persmoment van George. Geschrokken van een wankelende en sterk vermagerde man, die snel buiten adem was. Maar tegelijker tijd zo blij dat hij er nog is met een gezonde vechtlust om er weer helemaal bovenop te komen.

    Veel liefs en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Groetjes,
    The Siren
    Linda

    ReplyDelete
  8. dear Ada, 2011 was a strange year for me, i lost my job and family health troubles take away a big part of myself.
    but as usual after storm comes the Sun and in 2011 for me GM love, symphonica and twitter fellows were lightly rays of sunshine.
    i can find the warm and power of this positive energy that we share.
    could God bless our family and friends and all the people Who trust in love and respect, but expecially could God bless people that don't do so! ;-)
    @lorenzotramagli

    ReplyDelete
  9. Thank you for your comment. I hope life is easier for you now.

    ReplyDelete
  10. Hey Ada,
    Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik ook even iets wil zeggen hier.Ik lees jouw blogs nl.ook met erg veel plezier en vind ze elke keer weer met heel veel warmte en recht uit het hart geschreven.Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we er nog heel lang plezier van kunnen hebben.Ik had het genoegen je ook persoonlijk te leren kennen toen je me een(overigens prachtig)kaartje bezorgde voor Symphonica in Ahoy(22 okt)Ik was daar toen alleen(niet zo lang want had al gauw een gesprekspartner;)) maar heb toen ontzéttend genoten van een"chatty"George!
    Ook ik had ooit gezworen nooit of nooit aan't twitteren te slaan maar andere fanclubleden en natuurlijk"the man himself" hebben me over de streep getrokken en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. George zelf is hilarious en surprising on twitter en gedurende die vreselijke ziekteperiode heb ik aan 't twitteren eigenlijk veel gehad.Net als heel veel fans ben ik enorm bang voor hem geweest.Vooral die eerste cruciale week voelde je gewoon dat het totaal niet goed zat met hem. Ik kon eigenlijk niet goed functioneren toen en hoe leg je dat uit aan iemand die geen fan is? Niet dus;)! Vandaar dat twitter zo'n uitlaatklep was.
    Gelukkig ligt die afschuwelijke maand nu weeral een paar weken achter ons en kunnen we de toekomst positief tegemoet zien. George is obviously becoming his own self again according to his tweets. Thank God for that!
    Rest me nog enkel om jou en je vrouw een fantastisch 2012 toe te wensen in goede gezondheid en met veel warmte om je heen! Hopelijk zien we mekaar dit jaar nog een keertje en hebben we dan wel tijd om mekaar iets beter te leren kennen. George's 1ste optreden wordt waarschijnlijk een"tearjerker" van formaat. Gelukkig dat het vooral van ontroerende blijdschap zal zijn...Looking forward to that moment whenever it will be!!! xxx

    ReplyDelete